انواع بارکد خوان

بارکد خوان چیست؟

انواع بارکد خوان را در این نوشته معرفی خواهیم کرد ولی ابتدا باید بدانیم بارکد خوان چیست ؟

بارکد خوان ابزاری برای خواندن بارکد های چاپ شده بروی هر محصولی است و از قسمت‌ های مختلفی که شامل منبع لنز،  تبدیل‌ کننده پالس‌ های نورانی به الکتریکی ، نورانی ، رمزگشا و لنز تشکیل شده‌ است.با توجه به تنوع زیادی که بارکد خوان ها دارند و در انواع و شکل های گوناگون  مورد استفاده قرار می گیرند، که در ادامه نوشته به آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع بارکد خوان

انواع بارکد خوان :

  1.  بارکد خوان های لیزری
  2. بارکد خوان های نوری 
  3. بارکد خوان های چند پرتوه
  4. بارکد خوان های دو بعدی

بارکد خوان های لیزری

متداول ترین انواع بارکد خوان ها هستند که برای خوانش بارکد های یک بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بارکد خوان ها برای خواندن بارکد از لیزر استفاده می‌ کنند که باعث سرعت خواندن و سهولت استفاده از بارکد خوان در کار شود. بارکد خوان های لیزری، برای فروشگاه ها، خرده فروشی ها  و فضا های روشن بسیار مناسب هستند.

انواع بارکد خوان

بارکد خوان های نوری

بارکد خوان های نوری برای خواندن بارکد های یک بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. این بارکد خوان ها به دلیل این که بارکد را اسکن می‌ کنند.برای مواردی که بارکد مخدوش یا زیر صفحات سلفونی است مناسب می‌ باشند. از انواع این بارکد خوان ها می توان به بارکد خوان دیتالاجیک مدل QuickScan Lite QW2100 اشاره کرد. (Datalogic QuickScan Lite QW2100)

برای مطالعه بیشتر :   نرم افزار فروشگاهی پوشاک
انواع بارکد خوان
انواع بارکد خوان

بارکد خوان های چند پرتوه

عملکرد این بارکد خوان‌ ها به وسیله موتور لیزر گردان و آینه‌ های تعبیه شده در بارکد خوان می‌ باشد که باعث می‌ شود، پرتو لیزر را در جهات مختلف و با تعداد بالا شاهد باشیم. این نوع بارکد خوان به واسطه‌ این‌ که محدوده بیش‌ تری را در حالت ثابت پوشش می‌ دهد، برای استفاده در فروشگاه‌ های بزرگ که صف انتظار مشتری دارند و سرعت تعیین کننده است،بسیار مناسب می‌ باشد.

انواع بارکد خوان

بارکد خوان های دوبعدی

این نوع بارکد خوان ها عملکردشان به صورت imager می باشد و اطلاعات بارکد را اسکن می کنند. و این نکته هم می باشد که در بارکد های دو بعدی، آیتم‌ های بیش‌ تری نسبت به بارکد های یک بعدی قابل تعریف است، بارکد خوان های دو بعدی دارای سرعت بالا و ناحیه‌ وسیع خوانش هستند که این امر باعث می‌ شود برای فضا های صنعتی، انبار ها و خطوط تولیدی بسیار مناسب باشند.

انواع بارکد خوان
انواع بارکد خوان

برای دیدن تمام بارکد خوان های موجود در سایت اینجا کلیک کنید.

و شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی قبل از خرید بارکد خوان با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : 43489187-021

امتیاز شما به این مقاله