دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن از موثرترین ماشین های اداری می باشد که میتوانید در فروشگاه و یا محل کار خود داشته باشید. برای خرید لیبل زن به برخی از ویژگی های دستگاه باید توجه کنید مانند باتری، فونت، طرح و … .

در این نوشته در مورد دستگاه های لیبل زن قصد داریم بهترین برند های این  دستگاه  و نکات مهمی که در خرید این دستگاه باید توجه کنید را معرفی کنیم. اگر قصد دارید این دستگاه را خریداری کنید، این نوشته را تا آخر مطالعه کنید.

خرید لیبل زن
خرید لیبل زن

انواع دستگاه لیبل زن : تفاوت لیبل زن حرارتی و لیبل زن ساده

پرینتر لیبل زن حرارتی با توجه به ساختاری که این دستگاه دارا می باشد ، نسبت به سایر لیبل زن‌ ها متفاوت تر عمل می‌ کند. پرینتر لیبل زن حرارتی صفحه هایی مملو از پین های گرم شده را نمایش می دهد

و از جوهر مبتنی بر رزین یا موم برای چاپ برچسب مورد نظر شما بر روی سطح انتخاب شده استفاده می‌ کند.

در این روش برچسب به صورت دقیق تولید می شود . چرا که جوهر روی لیبل‌ های ساخته شده توسط دستگاه های لیبل زن حرارتی مانند جوهر معمولی لکه دار یا محو نمی شود.

این امر به ویژه در تولید لیبل‌ های مخصوص حمل و نقل که خوانایی، دوام، دقت و مقیاس پذیری در آن‌ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قابل توجه می باشد.

در ضمن لیبل زن های حرارتی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند .شما میتوانید با استفاده از نیاز خود با  این دستگاه‌ لیبل‌ های متنوع بر روی انواع کاغذ، نوار و … در سایز و اندازه‌های مختلف تولید کنید.

دستگاه لیبل زن
دستگاه لیبل زن

فاکتورهای مهم برای خرید لیبل زن

پرینتر های لیبل زن تفاوت زیادی با پرینتر های خانگی و اداری معمولی دارند. پس قبل از خرید بهترین برند این دستگاه بهتر است به برخی از فاکتورها توجه داشته باشید :

برای مطالعه بیشتر :   مرکز فروش بارکد خوان در تهران

1 – عملکرد باتری
برخی از دستگاه‌ های لیبل زن که در بازار موجود می باشند دارای باتری‌ های شارژی هستند و برخی دیگر نیز باتری‌ های یکبار مصرف دارند انتخاب مدل بستگی به نیاز شما نسبت به کسب و کارتان دارد. از طرف دیگر برخی دستگاه‌ ها با اتصال به برق راه اندازی می‌ شوند. 

2 – سهولت در استفاده
از آنجایی که دستگاه لیبل زن دستی می باشد یکی از نکات مهم سهولت و راحتی استفاده از این دستکاه است که قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید. ویژگی‌ هایی مثل اندازه دستگاه یا اندازه برچسب باید مورد بررسی قرار بگیرد. نوع صفحه کلید و .. از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از خرید دستگاه به این موارد توجه کنید.

دستگاه لیبل زن
دستگاه لیبل زن

3 – میزان خروجی
یکی از فاکتورهای مهم که قبل از خرید لیبل زن باید به آن توجه کنید میزان خروجی دستگاه است. دستگاه‌ های مختلفی با قدرت و میزان خروجی متفاوتی در بازار موجود می باشد. با فرض حدود 8 ساعت کار در روز، یک چاپگر با مقاومت صنعتی میتواند از 7000 تا 10 هزار برچسب روزانه را تولید کند.

لیبل زن‌ های کوچکتر در محدوده میتوانند بین 500 تا 1000 برچسب ایجاد کنند. با توجه به نوع کاری که می‌ خواهید انجام دهید باید دستگاهی با میزان خروجی مناسب انتخاب کنید.

4 – اندازه دستگاه لیبل زن
در فروشگاه یا محل کار خود چقدر فضا برای نگهداری این دستگاه  دارید، باید به این نکته هم خیلی توجه کنید. اگر فضای شما محدود است به سراغ دستگاه‌ های رومیزی بروید. لیبل زن‌ های بزرگ و صنعتی فضای بسیار زیادی لازم دارند و در صورت انتخاب اشتباه ممکن است با کمبود فضا مواجه شوید.

برای مطالعه بیشتر :   دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی

5 – اندازه لیبل (برچسب)
برچسب‌ هایی که می‌ خواهید تولید کنید باید تا چه اندازه‌ ای باشند؟ چاپگر های رومیزی به راحتی می توانند برچسب‌ هایی با عرض حدود 4 اینچ یا کمتر را تولید کنند. برای تولید برچسب‌ های بزرگتر که معمولا برای حمل بار استفاده می‌ شوند به لیبل زن‌ های صنعتی احتیاج خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که حداکثر اندازه برچسب در خرید لیبل زن بسیار متفاوت است و شما ممکن است بتوانید یک چاپگر رومیزی یا نوع دیگری از لیبل زن های کوچکتر پیدا کنید که بتواند برچسب هایی با اندازه بزرگتر برای شما ایجاد کند.

خرید لیبل زن
خرید لیبل زن

6 – رزولوشن
وضوح برچسب های ساخته شده توسط لیبل زن های حرارتی با DPI (نقطه در اینچ مربع) اندازه گیری می شود. برای چاپ بارکد  وضوح 200 DPI کافی است. در صورتی که دوست دارید لیبل‌ های تولید شده کیفیت و زیبایی کافی را داشته باشد

رزولوشن بالاتر از 300 یا حتی 600 DPI برای شما مناسب خواهد بود.

7 – اتصالات
آخرین و مهم‌ ترین نکته‌ ای که برای خرید بهترین دستگاه های لیبل زن باید در نظر بگیرید نحوه اتصال آن به رایانه است.

این دستگاه به دو روش اساسی یعنی از طریق کابل USB، اترنت یا از طریق شبکه WiFi به رایانه متصل می‌ شود. اکثر دستگاه‌ های امروزی از هر دو روش به رایانه متصل می‌ شوند.

اگر فقط از یک رایانه استفاده می‌ کنید کابل USB میتواند برای شما مفید باشد. در صورتی که قصد دارید با استفاده از کامپیوتر های مختلف لیبل چاپ کنید به دنبال دستگاهی باشید که از طریق Wifi به رایانه متصل می‌شود.

اتصال از طریق بلوتوث نیز در برخی از دستگاه‌ها دیده می‌شود اما اثر بخشی آن محدود است.

معرفی بهترین مدل های دستگاه لیبل زن

خرید لیبل زن
خرید لیبل زن
3/5 - (5 امتیاز)