کنتراست بارکد خوان یک امر قابل توجه در انواع بارکد خوان می باشد بارکد های خطی به صورت سیاه و سفید چاپ می شوند بارکد خوان خط های سیاه را به عنوان کد می شناسد و آن ها را پردازش می کند بارکد باید حتما بر روی زمینه سفید چاپ شود چرا که بهترین حالت برای تفکیک رنگ سیاه است که در برابر رنگ سفید قرار بگیرد ، اگر بارکد را بر روی زمینه رنگی چاپ کنیم باعث می شود که بارکد خوان نتواند تفاوت بین این دو را به خوبی تشخیص دهد موجب می شود بارکد خوان نتواند بین رنگ سیاه و رنگ زمینه آن که در اصل شاخص تعیین و اندازه و مقدار های کد بارکد است علاوه بر این که باید بارکد پرینتر قدرت چاپ رنگ سیاه را به صورت واضح با درجه خوب داشته باشد جوهر آن نیز متفاوت می شود استفاده از ریبون جهت چاپ بارکد با وضوح بالا صورت می پذیرد به ندرت پیش می آید که بارکد را بر روی زمینه غیر سفید چاپ کنند زیرا این کار موجب می شود که بارکد خوان در تشخیص و پردازش آن دچار اختلال شود .

اینکه بارکد استاندارد ما بتواند به صورت صحیح خوانده شود باید بارکد خوان

از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اصطلاحا به این کیفیت خواندن کنتراست بارکد خوان می گویند. کنتراست بارکد خوان در اصل قدرت تفکیک میان رنگ سفید و سیاه توسط بارکد خوان است . هرچه درصد کنتراست بارکد خوان بالاتر باشد امکان خواندن بارکد های کم رنگ بیشتر می شود و برعکس هر چه کنتراست بارکد خوان پایین باشد بارکد باید کیفیت تفکیک بیشتری داشته باشد و بارکد خوان ممکن است در پردازش بارکد های کم رنگ تر با اختلال رو به رو شود .

برای مطالعه بیشتر :   انواع بارکد خوان

زمان خرید بارکد خوان حتما باید به میزان کنتراست آن توجه کنیم . میزان کنتراست مناسب بارکدخوان بستگی انتظاراتی است که از بارکد اسکنر داریم در صورتی که از بارکد خوان در شرکت یا کارخانه تولیدی استفاده می کنیم و بارکد خوان باید بارکد های چاپ شده دست اول را اسکن کند نیازی به این نداریم که حتما کنتراست بالایی داشته باشد. زیرا معمولا بارکد ها در ابتدای چاپ دارای کیفیت خوبی هستند. ولی اگر می خواهیم از بارکد خوان در فروشگاه ها و بنگاه های عرضه استفاده کنیم، نیاز به بارکد خوان با کنتراست بالا داریم. محصولاتی که در فروشگاه ها عرضه می شوند معمولا در مبادی مختلف بار گیری و جا به جا شده است . برای چیدن و برداشتن و جابه جایی آن ها از دست و یا ابزار دیگری استفاده شده است که باعث تغییر در کیفیت باکد ها می شود. اگر بارکد خوان ما کنتراست پایینی داشته باشد در هنگام ثبت این کالا ها با مشکل مواجه می شویم. برای استفاده در فروشگاه ها حتما باید از بارکد خوان با درصد بالای کنتراست استفاده کنیم تا به راحتی بتوانیم بارکد ها را پردازش و ثبت کنیم .

امتیاز شما به این مقاله